Prijavljen uporabnik: Gost
 

CONRAD Seznam forumov


Več panelmetrov DVM210 ali DVM310 skupaj

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    CONRAD Seznam forumov -> 11.1 Merilna tehnika
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
sandi9



Pridružen/-a: Ned Apr 2011 14:30
Prispevkov: 4

PrispevekObjavljeno: 17 Apr 2011 ob 14:38    Naslov sporočila: Več panelmetrov DVM210 ali DVM310 skupaj Odgovori s citatom

Pozdravljeni!

Imam problem, katerega sem očitno že odkril razlog... Rabim V in A meter, praktično enako, kot predlagate v tej temi.
http://www.conrad-forum.com/viewtopic.php?t=478

Je pa žal tole, kar je na shemi kiksnjeno in niti slučajno ne deluje. Inštrumenta namreč potrebujeta galvansko ločeno napajanje in to ne samo med merjeno in napajalno napetostjo, temveč tudi medsebojno!!! Za napajanje dveh inštrumentov potrebuješ zato dva napajalnika!

Ker jaz nujno potrebujem 4 inštrumente (1 V-meter in pa 3 A-metre), to pomeni 4 povsem ločene napajalnike! Modul, ki ga predlagate tudi ni dobavljiv, zato sem po mukah ježevih le dobil en podoben izdelek DC/DC napajalnika, ki zmore tudi galvansko ločitev. Vseeno pa se cenovno nikakor ne izide, da bi gradil 4 napajalnike ali imel v napravi 4 baterije 9V...

Imate kakšno idejo???
Za odgovor se že v naprej najlepše zahvaljujem.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drago



Pridružen/-a: Sob Maj 2006 12:23
Prispevkov: 55

PrispevekObjavljeno: 17 Apr 2011 ob 15:41    Naslov sporočila: Re: Več panelmetrov DVM210 ali DVM310 skupaj Odgovori s citatom

sandi9 je napisal/a:

http://www.conrad-forum.com/viewtopic.php?t=478

Je pa žal tole, kar je na shemi kiksnjeno in niti slučajno ne deluje.

Kiksnjeno? Shocked

In ti si edini doslej ki je odkril napako na 4 leta stari shemi? Laughing



sandi9 je napisal/a:
Inštrumenta namreč potrebujeta galvansko ločeno napajanje in to ne samo med merjeno in napajalno napetostjo, temveč tudi medsebojno!!! Za napajanje dveh inštrumentov potrebuješ zato dva napajalnika!

Da ne bos vec kiksal raje nacrt preveri prakticno. Ce teoretiziras pa studiraj v kateri veji je shunt in zakaj Laughing


Men in trem frendom u autokamperjih to deluje bp ze tri leta! Cool
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sandi9



Pridružen/-a: Ned Apr 2011 14:30
Prispevkov: 4

PrispevekObjavljeno: 17 Apr 2011 ob 18:07    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

U madonca si se razpištolu... Laughing

Poglej, res nisem štromar po izobrazbi, vendar sem z mojim inženirskim znanjem za hobi zložil skupaj že kar precej vezij, mnoga od njih sem tudi sam skonstruiral, pa ne boš verjel, celo delujejo. In to so vezja z več kot 200 elementi...

Tole na shemi je meni čisto jasno in tudi preverjeno. Je pa zadeva takšna, da to ne more delat. Brez skrbi tudi vem, zakaj je shunt v negativni veji, kar je tudi pravilno, vendar vedno ni možno... Pa tudi, če je v negativni veji, tole vezje ne deluje kot bi moralo... Deluje le v primeru, da negativno napajanje vzameš v isti točki na shuntu, drugače je že razlika (upornost vodnika...), ki hitro da netočen podatek na display-u...

Očitno je edina prava rešitev samo štirje ločeni napajalci... Jebi ga, drago bo, pa še komplicirano...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drago



Pridružen/-a: Sob Maj 2006 12:23
Prispevkov: 55

PrispevekObjavljeno: 17 Apr 2011 ob 21:22    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Cudno da potem men delajo ze stirje taki po tem nacrtu? Preverjeno z zunanjim Am in Vm Cool


sandi9 je napisal/a:
Tole na shemi je meni čisto jasno in tudi preverjeno. Je pa zadeva takšna, da to ne more delat. Brez skrbi tudi vem, zakaj je shunt v negativni veji, kar je tudi pravilno, vendar vedno ni možno... Pa tudi, če je v negativni veji, tole vezje ne deluje kot bi moralo... Deluje le v primeru, da negativno napajanje vzameš v isti točki na shuntu, drugače je že razlika (upornost vodnika...), ki hitro da netočen podatek na display-u.


Hoces s tem povedat, da je tok na minus veji drugacen kot na plus veji?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
sandi9



Pridružen/-a: Ned Apr 2011 14:30
Prispevkov: 4

PrispevekObjavljeno: 17 Apr 2011 ob 22:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Poglej, iz dveh napisanih stavkov vidim, da se razumeš na štrom zato vprašanja kot si ga postavil nekako ne bom šel postavljat in ti štelat pamet... Enako bi lahko to tudi ti ugotovil in nebi postavljal takih tez, za katere oba veva, da ne pijejo vode... Pa hudiča, osnovnošolci vedo, da je tok povsod enak... Je pa problem, ker ti tukaj niti slučajno ne meriš toka ampak izjemno majhne padce napetosti...

Hočem ti povedat to, da meni nikakor ne more zadeva delat, ker rabim merit padce napetosti na treh shuntih, od tega pa je lahko samo eden v negativni veji in še to daleč od akumulatorja, tako da je neuporabno...
Kar pa se tiče vezja tukaj, pa je uporabno le, če imaš shunt takoj zraven akumulatorja in je eden od njegovih priključkov res na enakem potencialu, kot negativna klema akumulatorja... Če je karkoli drugega, potem je tudi kabel neke vrste shunt, ki bo dajal napako oziroma bo razlika med priključkom shunta in pa minusom... Mogoče je tebi zanemarljiva, vendar meni ni. Pri shuntu z upornostjo 0,001 ohm, boš imel na display-u zelo hitro napake za 1 A ali več (v resnici je to napetost 1 mV, ki vsi vemo, da je izjemno majhna)... Če pa napajanje ločiš za vsak inštrument posebej, potem bo meritev vedno točna!
Ko si že omenil avtodom... Si mogoče kdaj razmišljal, da bi imel še en shunt na recimo alternatorju? Kako bi ga tam vezal v negativno vejo???
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
drago



Pridružen/-a: Sob Maj 2006 12:23
Prispevkov: 55

PrispevekObjavljeno: 17 Apr 2011 ob 23:55    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

sandi9 je napisal/a:
Hočem ti povedat to, da meni nikakor ne more zadeva delat, ker rabim merit padce napetosti na treh shuntih, od tega pa je lahko samo eden v negativni veji in še to daleč od akumulatorja, tako da je neuporabno...

Tebi ne more delat ker hoces merit 3 tokove. Seveda tako enostavno ne more. Pravilno narisana shema za en tok in eno napetost zato se ni KIKS, ce imas ti vecje zahteve! Cool


sandi9 je napisal/a:
Ko si že omenil avtodom... Si mogoče kdaj razmišljal, da bi imel še en shunt na recimo alternatorju? Kako bi ga tam vezal v negativno vejo???

Sem in sem ga tud naredil. Ker nisem tako zahteven in ima alternator maso ze na ohisje mi je zadostoval en shunt na plusu in analogni mV metercek. Cool
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tModCNRD
Site Admin


Pridružen/-a: Tor Apr 2006 18:28
Prispevkov: 515

PrispevekObjavljeno: 18 Apr 2011 ob 08:25    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

sandi9 je napisal/a:
Pozdravljeni!

Imam problem, katerega sem očitno že odkril razlog... Rabim V in A meter, praktično enako, kot predlagate v tej temi.
http://www.conrad-forum.com/viewtopic.php?t=478

Je pa žal tole, kar je na shemi kiksnjeno in niti slučajno ne deluje. Inštrumenta namreč potrebujeta galvansko ločeno napajanje in to ne samo med merjeno in napajalno napetostjo, temveč tudi medsebojno!!! Za napajanje dveh inštrumentov potrebuješ zato dva napajalnika!

Ker jaz nujno potrebujem 4 inštrumente (1 V-meter in pa 3 A-metre), to pomeni 4 povsem ločene napajalnike! Modul, ki ga predlagate tudi ni dobavljiv, zato sem po mukah ježevih le dobil en podoben izdelek DC/DC napajalnika, ki zmore tudi galvansko ločitev. Vseeno pa se cenovno nikakor ne izide, da bi gradil 4 napajalnike ali imel v napravi 4 baterije 9V...

Imate kakšno idejo???
Za odgovor se že v naprej najlepše zahvaljujem.

Omenjeni načrt je pravilen in tudi preizkušen v praksi. Verjetno ste spregledali, da sta poleg skupnega napajanja tudi oba vhoda (IN -) vezana na isto točko, kar nam omogoča uporabo samo enega napajalnika za oba DVM merilnika.
Za vezavo soupora v minus veji sem se odločil ravno zato, da sem se izognil dvema galvansko ločenima napajalnikoma. Na samo točnost meritve to nima nobenega vpliva.

V slučaju, da bi bil soupor (shunt) na + liniji pa to seveda ne bi bilo izvedljivo samo z enim galvansko ločenim napajalnikom tako kot je to na tem načrtu.



Kot veste so v celem tokokrogu tokovi enaki, zato pozicija odjema podatka o toku s "shuntom" ne igra posebne vloge in je vseeno v kateri veji (delu tokokroga) se soupor nahaja.
Prav tako na točnost podatka o toku ne vplivajo ostali kabli ali dvomljivi spoji, ker podatek za v DVM jemljemo direktno samo iz "shunta" (dva majhna vijaka poleg velikih)

zaradi česar ostali padci napetosti na točnost meritve ne morejo vplivati.

Vaša zahteva po merjenju treh različnih tokov s "shunti" v pozitivnih vejah pa je bolj kompleksna in bo verjetno zahtevala galvansko ločena napajanja DVM merilnikov, kot ste že sami ugotovili.


LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
sandi9



Pridružen/-a: Ned Apr 2011 14:30
Prispevkov: 4

PrispevekObjavljeno: 18 Apr 2011 ob 10:09    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Se strinjam, da je pravilna shema in da tudi deluje v točno določenih pogojih... Mogoče sem samo malo preveč togo vse skupaj napisal, pa ste me narobe razumeli...

Je pa problem, ki ga hočem izpostaviti... Shema je teoretično čudovita, praktično pa bi recimo imel shunt 30 metrov oddaljen od display-ev in tudi ostalega vezja. Na vezje moram tako napeljati čim debelejši vodnik mase, saj bom v nasprotnem hitro dobil precejšnjo napako... A-meter mi bo meril kombinacijo padca napetosti na shuntu in pa tudi padca napetosti na vodniku, ki je sicer majhna, vendar ne zanemarljiva... Še posebej ne, ker ne mislim vlačit nekih orto debelih kablov...
Če napeljem 4 žično varianto, potem to izničim, vendar potem sta IN- V-metra in IN- A-metra na malenkost različnem potencialu, kar bo spet dalo napako pri odčitavanju... Upam, da razumete, kaj hočem povedat.

Glede mojega problema pa sem že ugotovil, da bo res edina rešitev pač narediti 4 povsem ločene napajalce. V takem primeru lahko na shuntu res jemlješ signale striktno s posebnih ušesc in te to prav nič ne moti... Wink

@drago:
Sorry, ampak tole z dodatnim mV metrom pa nima nobene veze s tem vezjem... Če boš priklopil na ta napajalnik, ti je pomoje jasno, da ne bo šlo.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tModCNRD
Site Admin


Pridružen/-a: Tor Apr 2006 18:28
Prispevkov: 515

PrispevekObjavljeno: 18 Apr 2011 ob 14:28    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

sandi9 je napisal/a:
Je pa problem, ki ga hočem izpostaviti... Shema je teoretično čudovita, praktično pa bi recimo imel shunt 30 metrov oddaljen od display-ev in tudi ostalega vezja. Na vezje moram tako napeljati čim debelejši vodnik mase, saj bom v nasprotnem hitro dobil precejšnjo napako... A-meter mi bo meril kombinacijo padca napetosti na shuntu in pa tudi padca napetosti na vodniku, ki je sicer majhna, vendar ne zanemarljiva... Še posebej ne, ker ne mislim vlačit nekih orto debelih kablov...
Če napeljem 4 žično varianto, potem to izničim, vendar potem sta IN- V-metra in IN- A-metra na malenkost različnem potencialu, kar bo spet dalo napako pri odčitavanju... Upam, da razumete, kaj hočem povedat.

Vas razumem kaj želite pojasniti. Pri testu tega vezja smo "shunt" dogradili na kratek originalni minus kabel, ki vodi iz akumulatorja na karoserijo.

Od "shunta" do vhodov DVM merilnikov pa smo uporabili oplaščen kabel 4 x 0,25mm². Pri resoluciji 0,1A napak zaradi kabla nismo zaznali, ker je padec napetosti zaradi visoke vhodne upornosti DVM-ov (nad 100 MΩ) zanemarljiv.


LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
drago



Pridružen/-a: Sob Maj 2006 12:23
Prispevkov: 55

PrispevekObjavljeno: 05 Maj 2011 ob 22:19    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

In potem spet vse tiho je bilo ..................
Eno moje vprasanje? Na shemi ste priporocil DC-DC pretvornik ASA00AA18 ki meni deluje po tej shemi. Ne nekem forumu elektronikov so ga komentiral "Npr. nekaj takega, vendar je tu shunt spet na negativni strani. Je pa na tej shemi sporno to, da je ASA00AA18 5V DCDC in ne 10 kot piše." Kaj vi pravte na to?
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
tModCNRD
Site Admin


Pridružen/-a: Tor Apr 2006 18:28
Prispevkov: 515

PrispevekObjavljeno: 06 Maj 2011 ob 08:27    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Izjav na drugih forumih ne moremo in ne želimo komentirati, ker ne poznamo ozadja niti namena takšnega pisanja.

Če avtorju tega "citata" ni kaj razumljivo se lahko brez težav oglasi na tem forumu in vpraša vse o stvareh, ki se mu ne zdijo prav. Kot avtor in praktični realizator te sheme mu bom lahko obrazložil vse podrobnosti, ki bi ga eventualno zanimale.

Glede na vsebino citata pa sklepam, da pisec ni podrobno prebral tehničnih podatkov o omenjenem DC/DC pretvorniku.
V navedenih podatkih namreč jasno piše, da gre za DC/DC pretvornik z izhodno napetostjo ±5V (+/- 5V) in ne samo 5V kar pomeni, da ima ta pretvornik med sponkama (+) in (-) napetost 10V in sem zato v kombinaciji z dvema diodama 1N4148 to uporabil kot 9V napajanje za DVM merilnike.


LP
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    CONRAD Seznam forumov -> 11.1 Merilna tehnika Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu